Verhoog je vindbaarheid in Spanje met linkbuilding!

Ben je naast Nederland ook actief in Spanje of wil je starten? Dan is het net als bij de andere onderdelen van internationale SEO essentieel om ook bij linkbuilding een aparte strategie te ontwikkelen. Zo kan de mix van linkbuilding technieken ten opzichte van Nederland in andere landen variëren en zullen sommige technieken beter toepasbaar zijn in het ene land dan het andere land. Hierdoor, is het belangrijk om een op maat gemaakte linkbuilding strategie te maken voor de Spaanse markt om zo jouw website ook in dit zonovergoten land een boost te geven en hoog te laten scoren.

Linkbuilding in Spanje.

Om jouw brand Spanje te laten veroveren is het belangrijk om een relevant en kwalitatief linkprofiel te ontwikkelen waardoor je hoog zal scoren in de zoekmachines. Met als gevolg meer relevant verkeer naar jouw website en een beter inzicht voor de zoekmachines waarover jouw website gaat, wat zou kunnen leiden tot meer verkeer en een hogere ranking.

Voordat je gaat beginnen met linkbuilding is het belangrijk om een analyse te maken van het internationale linkprofiel om zo een goed overzicht te krijgen van de kansen en verbeterpunten van jouw website. Doordat Spanje diverse culturen heeft en de verschillen tussen regio’s groot zijn is het belangrijk om een regionale focus te hebben. De meest populaire en belangrijke zoekwoorden voor jouw merk of product kunnen namelijk per regio van elkaar afwijken.

Waar je in Nederland vaak de basis voor jouw linkprofiel legt met startpagina’s, kennen ze dit niet in Spanje, waardoor het verkrijgen van backlinks daar ook duurder is en meer tijd zal kosten. Het inzetten van een linkbuilding bureau zou hierbij kunnen helpen om die vaak een groot netwerk hebben waarmee een goed linkprofiel kan worden gebouwd.

Zo zijn kwalitatieve backlinks in persberichten op Spaanse nieuwssites of artikelen op bekende Spaanse platformen, niet alleen goed om je te laten stijgen qua positie maar geven ook een boost aan je autoriteit en naamsbekendheid. En wist je dat 92% van de consumenten een aanbeveling van een blogger meer vertrouwt dan een advertentie van een bedrijf? Een link in een blog zal dan ook voor veel autoriteit van jouw merk of website binnen de branche zorgen. En wat dacht je van banners op populaire sites? Genoeg opties om te verkennen dus.

Tips

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.